Prehistoryczna misja! Nie ma czasu na nudę!

http://mamajanka.blogspot.com/2016/02/grajmy.html

Arlusiowe szaleństwo trwa!

Prehistoryczna misja Tomka

tworzymy własną grę

U nas szaleństwo na punkcie „Dobrego Dinozaura” trwa nadal, Tomek niezmiennie zgłębia tajemnice związane z dinozaurami i ich przygodami. Jako, że książeczek z zadaniami i naklejkami z tej serii mamy już całą kolekcję, historię znamy na pamięć, jak i imiona wszystkich nawet tych najmniejszych bohaterów przyszła pora na grę. Z pomocą przyszło nam wydanie „Gry i zabawy z wypychankami” z wyd. Zielona Sowa. 
Co potrzebujemy do stworzenia własnej gry?

 

  • tekturę(u nas w rozmiarze ok 40cmx50cm);
  • farby;
  • klej;
  • taśmę dwustronną;
  • pędzel;
  • szablony z polami
  • pionki;
  • kostkę do gry;
  • naklejki do ozdoby planszy.

Rozpoczęliśmy od sklejenia dwóch arkuszy tektury i rozrysowaniu rzeki.

Drugim krokiem było pomalowanie planszy farbami. Tomski zamaszyście rozpoczął malowanie rzeki, skał, trawy, a nawet słońca i chmur. Malował naprzemiennie, a to paluszkami, a to pędzlami…

Żeby nie musiał długo czekać na wykończenie gry użyliśmy suszarki do podsuszenia farby. 
Gdy plansza wysychała zajęliśmy się wypychaniem szablonów z polami. Tomski bardzo lubi takie zadania, więc z lubością paluszkami przygotował pola oraz pionki do gry.
Kolejny element gry był przygotowany, więc przyszła pora na uzupełnienie planszy gry. Maluch kolejno przyklejał naklejki symbolizujące przygody dinozaura i Bąbla. Nie mogło zabraknąć Wawrzyńca Osiki i jego kolekcji zwierząt.

 Arlo i Bąbel już gotowi do podróży.
Plansza do gry była gotowa, więc przygotowaliśmy kostkę do gry i pionki.
„Bystry nurt rzeki przeniósł Arlo daleko od domu. Teraz młody dinozaur próbuje wrócić do domu. Po drodze spotykają go niesamowite przygody oraz zyskuje przyjaciela na dobre i na złe: Bąbla. Naszym zadaniem jest pomóc im bezpiecznie wrócić do domu”
Instrukcja:
Grę rozpoczyna najmłodszy z graczy. Startujemy z pola oznaczonego wykluwającym się z jaja Arlem. Poruszamy się po planszy wg ilości wyrzuconych oczek na kostce. 
  • Po drodze Arlo spotyka Bąbla, który pomaga dinozaurowi znaleźć właściwą drogę – zyskujemy dodatkowy rzut kostką.
  • Atak pterodaktyli! Uciekając przed stadem cofasz się o jedno pole.
  • Zaprzyjaźniasz się z Bodziem, Bachą i Buźką – wspólne historie przy ognisku – tracisz jedną kolejkę.
  • Napotykasz zwalone drzewo, umożliwia Ci to przedostanie się przez rzekę – zyskujesz dodatkowy rzut kostką.
  • Zza drzew wyłania się Wawrzyniec Osika – znasz imiona wszystkich zwierząt z kolekcji styrakozaura? Jesli tak – przeskakujesz o dwa pola dalej.
  • Burza! Gromowładek porywa Bąbla – tracisz jedną kolejkę – musisz uwolnić Bąbla.
Wygrywa ten z graczy, który pierwszy dotrze do mety – pola oznaczonego szczęśliwą rodzinką Apatozurów. 
My już pierwsze rozgrywki mamy za sobą. Tomek na bieżąco uzupełnia grę o nowe atrakcje i dodaje nowe przeszkody do gry. Plansza tez świetnie służy do samodzielnej zabawy Tomka figurkami.
Wymyślacie własne gry z dziećmi? Lubicie taką zabawę? 
Zapraszamy też do odwiedzenia innych naszych wpisów związanych z „Dobrym Dinozaurem”:
Wpis powstał w ramach projektu „GRAJMY!” – po kliknięciu w logo masz szansę poznać inne blogi, które tak jak my lubią grac w gry 😉
http://mamajanka.blogspot.com/2016/02/grajmy.html

2 myśli na temat “Prehistoryczna misja! Nie ma czasu na nudę!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *