Opowieści dziwnej treści, Emotionz – propozycja gier dla każdego

Opowieści dziwnej treści

Emotionz – wersja podróżna

Wydawnictwo Alexander

Opowieści dziwnej treści Alexander
Opowieści dziwnej treści Alexander

Dawno nie pisałam o żadnej grze, a dziś mam aż dwie propozycje i to takie, w które gramy ostatnio z mężem prawie co wieczór! Jedna wymagająca kreatywności i skupienia, a druga mniej wymagająca, ale dająca dużo frajdy i bardzo emocjonująca. Mowa o grze Opowieści dziwnej treści oraz o Emotionz – u nas akurat w wersji podróżnej. Są to pierwsze gry na blogu, gdzie mechanika gry oparta jest głównie na kościach i to bardzo wyjątkowych! Zapraszam!

Opowieści dziwnej treści wydawnictwo Alexander

Elementy gry:

  • 9 sztuk DUŻYCH kości;
  • 24 sztuki dwustronnych kart;
  • plansza;
  • instrukcja.
Opowieści dziwnej treści Alexander
Opowieści dziwnej treści Alexander

 

W grę można grać już od dwóch graczy, bez ograniczenia końcowej ilości grających. Sugerowany wiek to 10+ i do podstawowej wersji gry zdecydowanie bym tego wieku nie obniżała. Instrukcja podpowiada nam 8 wersji gry i do każdej podstawowym elementem są kości.

Kości są rewelacyjne: duże, białe z wyraźnymi obrazkami, które dają duże pole do interpretacji. Same kości mogą stanowić świetny materiał do budowania wieży przez maluchy;-)

Podstawowym założeniem gry jest snucie opowieści. Dzięki tej grze stajemy się bajkopisarzami. Opowieści, które będziemy opowiadać mogą być krótkie, długie, z elementami fantastyki lub grozy. Ogranicza nas tylko wyobraźnia.

Opowieści dziwnej treści AlexanderOpowieści dziwnej treści Alexander
Opowieści dziwnej treści Alexander

Celem gry jest stworzenie najlepszej historii na podstawie obrazków, które znajdują się na 9 kościach. Pierwszy z graczy bierze ze stosu kartę i wybiera jedno hasło czytając je na głos. Kolejny jego ruch to rzut kośćmi – od tego momentu zamienia się w bajarza i korzystając z wyrzuconych obrazków musi opowiedzieć treść filmu/bajki, który wybrał z karty. Wariantów tej gry mamy kilka i tylko od naszej kreatywności zależy jak ostatecznie będą wyglądały zasady naszej gry. U nas świetnie sprawdza się wariant opowiadania historii i odgadywania o jakim tytule mówimy.

Kości świetnie sprawdzą się z dzieciakami, które mają problem z wymyślaniem własnych historii. Taka forma zabawy na pewno pomoże w otwarciu się i pomoże ćwiczyć wyobraźnię. Będzie rozwijać słownictwo i sposób budowania zdań. Ta gra ma bardzo duży potencjał zarówno dla dorosłych graczy jak i dla młodszych.

E-motionz – wersja podróżna wydawnictwo Alexander

To jest hit! W to gramy z mężem z zapartym tchem i nikt oraz nic nie jest w stanie nam przeszkodzić dopóki nie skończymy gry. Gra rozluźnia, bawi, czasami frustruje(!). Producent pisze, że to ultradynamiczna gra planszowa i ja się z tym zgadzam! jaki jest cel gry? Należy jak najszybciej rzucać kośćmi i układać z nich konfiguracje, którą przedstawia karta.

Emotionz wersja podróżna Alexander
Emotionz wersja podróżna Alexander

Elementy gry:

  • plansza;
  • kostki z emocjami – 24 sztuki, po 6 dla każdego gracza;
  • żetony określające ruch;
  • karty z konfiguracjami;
  • pionki z podstawkami;
  • woreczek;
  • instrukcja.

Rekomendowany wiek to 7+, ilość graczy od 2 – 4.

Emotionz wersja podróżna Alexander
Emotionz wersja podróżna Alexander

Zasady gry są bardzo proste i dlatego gra sprawdzi się w każdym towarzystwie. Każdy z graczy otrzymuje po 6 kości w jednym kolorze. Pierwszy z uczestników zabawy odkrywa kartę i od tej chwili zaczyna się wyścig z czasem. Wszyscy rzucają swoimi kośćmi równocześnie. Kto pierwszy wyrzuci konfigurację minek z karty ten zdobywa punkty i może przesunąć się na planszy do przodu. Wygrywa ta osoba, która pierwsza przejdzie całą planszę. Ta gra bawi, śmieszy i również można ją modyfikować wg własnych upodobań. Można grać na czas, można grać z określoną ilością rzutów kośćmi – my się bawimy na różne sposoby.

Emotionz wersja podróżna Alexander
Emotionz wersja podróżna Alexander

Dodatkową atrakcją może być użycie aplikacji, która została przygotowana specjalnie do tej gry. Zamiast kart do gry używamy telefonu – jeśli ktoś lubi – polecam.

Bardzo dużym atutem jest opakowanie. Jest to wersja podróżna i nie potrafię wyobrazić sobie innego sposobu na przechowywanie tych kości. Całość zapakowana jest w zieloną skrzyneczkę, a w środku bardzo sprytnie zaprojektowano płócienny woreczek, do którego wrzucamy wszystkie kości, których jest naprawdę sporo, karty do gry i już możemy ruszać w podróż z grą. Zajmuje wtedy maksymalnie mało miejsca, jest leciutka, a przyjemność z zabawy ogromna!

Emotionz wersja podróżna Alexander
Emotionz wersja podróżna Alexander

Te dwie gry ostatnio zdominowały nasze wieczory. Gramy, śmiejemy się i bawimy jak dzieci – więc założenie wydawnictwa sprawdziło się rewelacyjnie!

Lubisz grać w gry? Koniecznie kliknij >>tutaj<<

7 myśli na temat “Opowieści dziwnej treści, Emotionz – propozycja gier dla każdego

    1. Bardzo fanie można sobie zaplanować czas z rodziną i przyjaciółmi. Gry planszowe wkraczają na salony 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *