Grajmy!
Ucieczka z Lochu
Wydawnictwo Alexander

Długi weekend, pogoda średnia, więc przyjemniej zaszyć się w domowym zaciszu i spędzić miło czas. A co jest naszym umilaczem? Gry planszowe! Od kilku dni gramy w grę pt.: Ucieczka z Lochu. Pełna niespodziewanych zwrotów akcji, emocji i co najważniejsze gramy w nią wszyscy – całą rodziną: od najmłodszego do najstarszego.
Ucieczka z Lochu to gra przewidziana dla 2-4 graczy w wieku 8+, jednak niespełna 4-latek również daje rade i całkiem nieźle kombinuje. (Psstt…Leo nas nawet ograł!)
Zawartość pudełka:
- pionki rycerzy 6szt.
- podstawki 6szt.
- kartoniki z drzwiami 40szt.
- karty 50szt.
- instrukcja
Zasady gry są bardzo proste. Należy jak najszybciej przejść swoim rycerzem do wyjścia przez labirynt drzwi, gdzie za każdym rogiem czeka na nas jakaś niespodzianka. Drzwi zamykają się i otwierają. Liczy się spryt, strategia, ale i łut szczęścia.

My szczególną sympatią darzymy takie gry, które można szybko wytłumaczyć i rozpocząć rozgrywkę z każdym, kto do nas wpadnie i ma ochotę na planszówki. Ale pamiętajmy proste zasady wcale nie oznaczają, że przy grze nie trzeba się wysilić i pokombinować. Ucieczka z Lochu może wyglądać niepozornie, ale ilość pułapek i niespodziewanych akcji zaskoczyła nas bardzo pozytywnie.
Zasady gry:
kartoniki rozkładamy przed sobą kolorowymi drzwiami do góry. Jeśli w grze biorą udział 2 osoby to w układzie 5×8, a jeśli 3-4 osób to w układzie 6×6. Każdy uczestnik wybiera swoją postać. Przeciwnicy stają po przeciwnych stronach ułożonej planszy. Każdy z graczy otrzymuje 4 karty.
Etapy rozgrywki:
I. Dobieramy kartę (zawsze należy mieć 4 w ręce);
II. Zagrywamy kartą;
III. Wykonujemy ruch pionkiem(opcjonalnie).
Grę rozpoczynamy od zagrania kartą. W zależności od tego jakiego koloru mamy kartę to takie otwieramy drzwi w pierwszym rzędzie. Jeśli drzwi nie są zablokowane możemy wykonać ruch pionkiem w głąb zamku. Każdy w jednej rundzie przemieszcza się o jedno pole. Pionki nie mogą przesuwać się na skos – z wyjątkiem gdy używamy specjalnej karty, która uaktywnia tajne przejście.
Kartoniki skrywają wiele tajemnic. Możemy natrafić na otwarte drzwi, blokadę, dodatkowy ruch lub dodatkowy klucz. Każda z tych opcji oznacza konkretne konsekwencje warunkujące dalsze nasze postępowanie. Podobnie jest z kartami. Na kartach możemy znaleźć klucz, kłódkę, sekretne przejście, kościo-klucz, piłę lub siatkę.
Do ciekawej zabawy potrzebujemy kawałek prostej powierzchni i co najmniej jeszcze jednego gracza. Skupienie, logiczne planowanie kolejnych ruchów i trochę szczęścia gwarantują dobrą zabawę.
ps. kartoniki z drzwiami oraz karty świetnie przydadzą się w zabawie z młodszymi dziećmi przy treningu nauki kolorów 😉

Zasady gry są proste, tylko trzeba się w nie wczytać. Pionki do gry przedstawiają rycerzy. Grę zaczyna ten gracz, który najbardziej przypomina wybranego przez siebie rycerza. Każdy z graczy otrzymuje po 4 karty, na których są klucze, które otwierają lub zamykają drzwi 🙂
Dokładnie tak jest…